RSS

Поведінка учнів

Відповіднно до Статуту школи

Здобувачі освіти мають право:
     навчання впродовж життя та академічну мобільність;
     індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
     якісні освітні послуги;
     справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
     відзначення успіхів у своїй діяльності;
     свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
     безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
     повагу людської гідності;
     захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачів освіти;
     користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;
     доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
     конфіденційність системи оцінювання;
     особисто або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом;
     інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верст населення.

Здобувачі освіти  зобов’язані:
     виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності),  дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
     поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
     відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
     дотримуватися Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку школи, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
     брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу освіти, Статутом;
     підвищувати свій загальний культурний рівень;
     дбайливо ставитися до державного, громадського та особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;
     прагнути до пізнання. Наполегливо, творчо оволодівати основами наук, навичками самоосвіти, постійно працювати над собою.
     берегти, примножувати кращі традиції закладу освіти, бути патріотами закладу освіти. Брати  активну  участь  у громадсько-корисній  праці, громадському житті.
     оволодівати багатством культури і мистецтва свого народу, народів світу. Прагнути бути висококультурною людиною.
     розвивати свої здібності, свідомо ставитися до фізичної культури та спорту, до свого здоров’я;
     слідкувати за своїм зовнішнім виглядом, манерами;
     дотримуватись правил користування мобільним зв’язком у закладі;
     поважати батьків, учителів, своїх товаришів, турбуватись про хворих і людей похилого віку,  молодших – справа честі кожного здобувача освіти;
     у стосунках з іншими учасниками освітнього процесу виявляти повагу і довіру один до одного, визнавати право кожного бути особистістю;
     вважати пропуски уроків без поважних причин, паління, псування шкільного майна, брутальність, недотримання правил користування мобільним зв’язком у закладі, правопорушення та інші випадки надзвичайного характеру грубими порушеннями Статуту, які розглядаються педагогічною радою та радою закладу освіти. Будь-яке псування  майна закладу освіти повністю компенсується винуватцем. Збитки, заподіяні здобувачами освіти, відшкодовуються ними самостійно або за рахунок батьків згідно чинного законодавства;
     брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством у порядку та з дотриманням пільг, передбачених законодавством України;
     дотримуватися правил особистої гігієни;
     брати участь у чергуванні по закладу, класу, їдальні у виконанні інших робіт по самообслуговуванню, а також у благоустрою території закладу.


 І. Загальні правила поведінки 
1.1. Здобувачі освіти приходять до закладу освіти за 15 хвилин до початку занять за розкладом. 
1.2. Здобувачі освіти закладу освіти вітаються з персоналом, вчителями та іншими дорослими. 
1.3. Приходити до закладу освіти необхідно в чистій, випрасуваній одежі ділового стилю та чистому взутті, з охайною зачіскою. 
1.4. Черговий адміністратор у разі порушення вимог пропонує привести себе в належний вигляд. Зауваження фіксують у журналі щоденного контролю та у щоденнику учня. Неохайний учень отримує попередження, про що його батьків інформує класний керівник.
 1.5. У весняно-зимовий період учні школи повинні мати при собі змінне взуття.
 1.6. Відвідування навчальних занять, бібліотеки, їдальні школи у верхньому одязі не дозволяється.
 1.7. Здобувачам освіти заборонено приносити до закладу освіти не потрібні для занять речі. 
1.8. Користування мобільними телефонами під час проведення уроку суворо забороняється. Телефон повинен бути вимкнений або у беззвучному режимі. При неодноразовому порушенні цієї вимоги телефон забирається і передається батькам учня у той же день. 
1.9. Пропуски здобувачем освіти навчальних занять з поважної причини підтверджуються необхідними документами. 
1.10. Здобувачам освіти заборонено без дозволу заходити до навчальної частини та інших кабінетів школи, де працює адміністрація закладу освіти. 
1.11. Усі здобувачі освіти зобов'язані берегти шкільне майно, зелені насадження на території закладу освіти, бережливо поводитися зі своїми речами та речами товаришів. 
1.12. Здобувачі освіти закладу освіти зобов'язані дбайливо ставитися до роботи технічного персоналу школи, зберігати чистоту й порядок у туалетних кімнатах, коридорах, виконувати санітарно-гігієнічні правила. 
1.13. У разі навмисного пошкодження шкільного майна батьки здобувача освіти зобов'язані відшкодувати матеріальні збитки. 
1.14. Забороняється тютюнопаління в закладі освіти та на його території. 
1.15. Забороняється приносити до закладу освіти вогнепальну, холодну зброю, алкогольні та тютюнові вироби, наркотики та порнографічну продукцію.

 ІІ. Поведінка здобувачів освіти на уроках 
2.1. Після першого дзвінка здобувач освіти займає своє місце в класі, готує необхідні для уроку речі. Неприпустимо очікування вчителя біля дверей, у коридорі. 
2.2. Запізнення здобувачів освіти на заняття фіксуються у журналі щоденного контролю та у щоденнику здобувача освіти.
 2.3. Директора, заступника з навчально-виховної роботи, учителя здобувачі освіти зустрічають вставанням. 
2.4. За кожним здобувачем освіти на заняттях закріплюється постійне робоче місце. Здобувач освіти має право пересідати на інше місце тільки з дозволу вчителя. 
2.5. Під час уроку здобувачеві освіти необхідно дотримуватися дисципліни й порядку, не залишати після себе сміття, папір на столах, підлозі. 
2.6. Після закінчення заняття здобувачі освіти встають після слів учителя «Урок закінчено». Виходити з класу слід спокійно, тільки з дозволу вчителя. 
2.7. На уроки фізкультури здобувачі освіти з'являються у спортивній формі відповідно до сезону. Для переодягання у спортивному залі функціонують роздягалки. 
2.8. Підручники здобувача освіти мають бути акуратно обгорнуті. У них не можна загинати сторінки, робити підкреслення, виривати сторінки та ін. Псування, втрата підручника відшкодовується згідно з нормативними документами. 
2.9. Зошити здобувачі освіти ведуть чисто, охайно, у відповідності з вимогами орфографічного 2 режиму, підписи мають відповідати встановленим зразкам. 
2.10. Кожен здобувач освіти 2-9,11 класів має щоденник єдиного зразка, в якому охайно синьою пастою або чорнилом ведуться відповідні записи. 
2.11. У разі порушення правил поведінки здобувачем освіти класний керівник інформує його батьків. Неодноразове порушення здобувачем освіти правил поведінки тягне за собою виклик до закладу освіти батьків та впровадження проти батьків відповідних дій, встановлених законодавством. 
2.12. Здобувачам освіти не дозволяється самовільно покидати заклад освіти до закінчення навчальних занять, це розглядається як порушення поведінки здобувачів освіти.
2.13. У разі захворювання здобувач освіти відвідує медпункт, за показниками отримує звільнення від занять, інформує про це класного керівника та чергового адміністратора і тільки потім залишає заклад освіти. 
2.14. Спілкування зі старшими, однолітками має бути виваженим, привітним і доброзичливим. Здобувач освіти не повинен допускати принизливі й образливі вислови, вживати ненормовану лексику та ін. 
2.15. із закладу освіти здобувачі освіти виходять спокійно, дотримуючись порядку. 
2.16. Після закінчення занять та позаурочних заходів здобувачі освіти не мають права знаходитись у приміщенні школи без нагляду педагогічних працівників.

 ІІІ. Поведінка здобувачів освіти під час перерв 
3.1. Під час перерви учні 5-9,11-х класів переходять з одного навчального кабінету в інший спокійно, без метушні й галасу. 
3.2. Особливо уважними треба бути здобувачам освіти під час руху сходами. При пересуванні слід триматися правого боку. 
3.3. Здобувачам освіти забороняється бігати сходами, штовхати одне одного, створювати конфліктні ситуації, використовувати непристойні вирази і жести. 
3.3. Заборонено під час руху коридорами вживати їжу, напої, штовхатися, розмахувати руками, галасувати. Вживання їжі здобувачами освіти дозволяється тільки у їдальні закладу освіти. 

ІV. Поведінка здобувачів освіти поза закладом освіти
 4.1. Здобувач закладу освіти зобов'язаний бути ввічливим, коректним і доброзичливим, проявляти витримку й розуміння у стосунках. 
4.2. Бути уважним до дорослих, маленьких дітей і літніх людей. 
4.3. Дотримуватися правил дорожнього руху та поведінки в міському транспорті, громадських місцях. 
4.4. Дбайливо ставитися до природи. 
4.5. Забороняється вживання алкогольних напоїв. 
4.6. Учень закладу освіти повинен дотримуватися мовного етикету, не дозволяти нецензурних висловлювань. 

V. Вимоги до зовнішнього вигляду здобувачів освіти Демократичний підхід до зовнішнього вигляду здобувача освіти передбачає відсутність форми єдиного зразка, що дозволяє здобувачеві освіти реалізувати свою індивідуальність і неповторність, мати відповідний зовнішній вигляд. 
5.1. Кожен здобувач освіти зобов’язаний з’явитися до закладу освіти чистим і охайно одягненим. Одяг повинен бути охайним, у ньому виключаються яскраві тони й орнаменти. 
5.2. Здобувачі освіти не повинні носити прикраси, які заважають їм і відволікають увагу на уроці. 
5.3. Під час перебування у закладі освіти забороняється користуватися косметикою. 
5.4. На уроки фізкультури і заняття спортивних секцій здобувачі освіти приходять у спортивній формі. 
5.5. На уроках трудового навчання здобувачі освіти повинні бути у спецодязі (халат – хлопці, косинка, фартух – дівчата).
 5.6. На суботники та інші трудові справи здобувачі освіти приходять у робочому одязі. Дані правила поведінки здобувачів освіти є обов'язковими для виконання всіма учнями закладу освіти.