RSS

 

РІЧНИЦЯ ВЕСІЛЛЯ БАТЬКІВ.

 ДІАГНОСТИКА БАЧЕННЯ ДИТИНОЮ СЕБЕ В СІМЕЙНІЙ СИСТЕМІ


 


      Методика призначена для з’ясування того, як дитина бачить своє становище в сім’ї, яка, на її думку, її роль у взаєминах мати – батько; дізнатися чи не відчуває вона ревнощів до союзу своїх батьків.

      Дитині показується малюнок і розповідається ситуація:
«Відзначається річниця весілля батьків. Мама і тато дуже люблять один одного і хочуть весело відзначити свято. Вони запросили всіх друзів і своїх батьків. Під час свята їх дитина встає, і одна йде в сад.

Що сталося, чому вона пішла?»

 

      Типові нормальні відповіді.
“Пішла за квітами для мами”, “Пішла трохи пограти”, “Їй стало з дорослими нудно, тому вона вирішила розважатися одна”, “Їй набридло перебувати на святі”, “Їй зробили зауваження з приводу того, як вона їсть (сидить, поводиться і т.д.) “. Інші відповіді, що стосуються нудьги на святі повинні розглядатися як нормальні, оскільки зустрічаються досить часто.

 

      Відповіді, на які слід звернути увагу.
“Пішла, бо розлютилась”, “Хотіла залишитися одна”, “Їй стало сумно (самотньо)”, “Ніхто не звертав на неї увагу, і вона вирішила піти”.

      При негативних відповідях, слід задати додаткові, уточнюючі питання, попросивши дитину дати більш докладне пояснення.

 

      Відносини між чоловіком і дружиною мають величезний вплив на розвиток особистості дитини. Недолік опіки і контролю негативно позначається на дітях. Якщо батьки виявляють до дитини недостатньо інтересу, а турбота і увага носять формальний характер, то така невключенність дитини в життя сім’ї призводить до асоціальної поведінки через незадоволення потреби в любові і прихильності.

 

      Але також при сильній прихильності подружжя один до одного дитина може витіснятись з сімейного кола і залишатись просто істотою, від якої в їх очах нічого не залежить.

      Варто знайти баланс між любов’ю подружжя одне до одного та люблячим ставленням до дитини. Крайнощі у будь-якому прояві згубні.

      Пам’ятайте: у разі будь-яких переживань стосовно адаптації, місця дитини у колективі варто звернутися до кваліфікованого спеціаліста. Методика є ознайомчим варіантом для виявлення «перших ластівок» тривожної поведінки.

 

Джерело: Казки Дюссо (Десперт)

“Казки Дюссо (Десперт)” – проективна методика дослідження. Вона була запропонована дитячим психологом Л. Дюссо в 1940 році і перекладена англійською мовою Десперт.