Результати навчальних досягнень учнів/учениць
Упродовж
навчального року вдосконалювалася система оцінювання навчальних досягнень учнів/учениць, як засобу гуманізації освіти. З урахуванням особливостей викладання
навчальних предметів було визначено доцільність поточного оцінювання у 1-4-х
класах НУШ. Здійснювалось формувальне і рівневе оцінювання навчальних досягнень
учнів 1-4-х класів, у 5-9-их класах – за 12-бальною шкалою оцінювання
навчальних досягнень учнів. При вивченні факультативних курсів учні не
оцінювались.
У 2022-2023 навчальному
році традиційно освітній процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний
і фізичний розвиток кожної дитини, як особистості, здатної самостійно мислити і
творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.
Систематично
здійснювався моніторинг навчальних досягнень учнів/учениць закладу освіти з метою запровадження профільного навчання та додаткових
годин на вивчення окремих предметів.
За підсумками 2022-2023 навчального року із 109 учнів 1-9-х класів:
·
51 учень 1-4-х класів
формувальне і рівневе оцінювання;
·
79 учнів 5-9-х класів
атестовані з усіх предметів;
·
109 учні переведено на
наступний рік навчання;
·
3 учні 5-8-х класів нагороджені Похвальними листами;
·
14 учнів 9-го класу отримали свідоцтво про здобуття
базової середної освіти
Результативність навчання учнів/учениць в 2022 /2023 н. р. |
|||||||||
Клас |
учнів |
Високий |
Достатній |
Середній |
Низький |
||||
1 |
12 |
||||||||
2 |
6 |
|
|||||||
3 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
11 |
0 |
0 % |
7 |
64% |
4 |
36% |
0 |
0% |
6 |
10 |
2 |
20% |
3 |
30 % |
5 |
50 % |
0 |
0% |
7 |
14 |
1 |
7 % |
5 |
36 % |
8 |
67 % |
0 |
0% |
8 |
13 |
0 |
0 % |
7 |
54 % |
6 |
46 % |
0 |
0 % |
9 |
14 |
2 |
14% |
6 |
43 % |
6 |
43 % |
0 |
0 % |
Всього |
108 -62 |
5 |
8 % |
28 |
45 % |
29 |
47 % |
0 |
0% |
Моніторинг рівня навчальних
досягнень учнів/учениць
Навчальний рік |
Кільк. учнів |
Рівень навчальних досягнень |
Показник
балів високого і достатнього рівнів |
|||
Високий |
Достатній |
середній |
початковий |
|||
2012/2013 |
133 |
14 уч. – 12 % |
48 уч. –
41 % |
38 уч.-33 % |
15 уч.-13 % |
53 % |
2013/2014 |
127 |
13 уч. – 11 % |
50 уч.–44 % |
45 уч.-39 % |
6 уч. -5 % |
56 % |
2014/2015 |
122 |
14 уч. – 13 % |
51 уч.-46 % |
35 уч.-32 % |
10 уч.- 9 % |
59 % |
2015/2016 |
124 |
13 уч. – 12
% |
53 уч.-47 % |
39 уч.-35 % |
8 уч.-7 % |
59 % |
2015/2016 |
112 |
9 уч. – 8
% |
51 уч.-46 % |
43 уч.-38 % |
8 уч.-7 % |
54 % |
2016/2017 |
112 |
9 уч. – 8
% |
51 уч.-46 % |
43 уч.-38 % |
8 уч.-7 % |
54 % |
2017/2018 |
111 |
15 уч. –
14 % |
51 уч.-46 % |
43 уч.-39 % |
2 уч.-1 % |
59 % |
2018/2019 |
131 |
13 уч. –
11 % |
49 уч.-43 % |
46 уч.-40 % |
6 уч.-6 % |
54 % |
2019/2020 |
132 |
14 уч. –
13 % |
42 уч.-39 % |
46 уч.-43 % |
5 уч.-5 % |
52 % |
2020/2021 |
144 |
11 уч. –
11 % |
37 уч.-39 % |
40 уч.-42 % |
8 уч.-8 % |
50 % |
2021/2022 |
130 |
10 уч. –
13 % |
25 уч.-32 % |
37 уч.-47 % |
7 уч.-8 % |
45 % |
2022/2023 |
108 |
5 уч. – 8
% |
28 уч.-45 % |
29 уч.-47 % |
0 уч.-0 % |
53 % |
Таким чином,
якість навчальних досягнень учнів/учениць знизилася в порівнянні з
минулим навчальним роком. Основними причинами втрат в освітньому процесі — зміна
форми здобуття освіти, переведення закладу освіти з очного на дистанційне та
змішане навчання, нестабільні умови організації освітнього процесу (повітряні
тривоги, відключення електроенергії, перебої з ін- тернетом) — вплинули на
результати навчання учнів/учениць. За спостереженнями, результати навчання
учнів/учениць погіршилися з таких навчальних предметів, як українська мова,
англійська мова, математика, літературне читання, та не змінилися з таких
навчальних предметів та курсів: мистецтво, дизайн і технології, фізична культура,
інформатика, «Я досліджую світ».
Ключовими викликами освітнього процесу в
умовах війни стали нестабільні умови навчання, обмеженість способів організації
навчально-пізнавальної діяльності, зниження мотивації та нестабільний
психоемоційний стан учнів/учениць та вчителів.
В умовах дистанційного синхронного
навчання вчителі застосовують види
навчальної діяльності, що передбачають взаємодію учнів між собою, активну
участь в освітньому процесі: групову роботу, роботу в парах, практичні та
лабораторні роботи. Водночас в умовах дистанційного синхронного та асинхронного навчання частина
вчителів пропонують учням переглянути презентації, відео, виконати вправи,
самостійно опрацювати навчальні матеріали.
Щоб подолати прогалини,
виявлені у результатах навчання учнів/учениць, педагоги проводили
індивідуальні або групові консультації, додаткові навчальні заняття,
пропонували учням/ученицям самостійно опрацювати підготовлені завдання, вносили
зміни до календарно-тематичного планування.
Слід розробити кожному вчителеві
систему заходів, направлених на підвищення ефективності роботи педагогів в
напрямку підвищення якості освіти.